לפנייה מהירה לחצו
top image

תשלום הוצאה לפועל

תמונה של תשלום הוצאה לפועל

מהי הוצאה לפועל ומה זה תשלום הוצאה לפועל ?

הוצאה לפועל היא חלק מרשות האכיפה והגביה ומהווה יחידת סמך של משרד המשפטים המופרדת מבתי המשפט. הרשות מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות וגביית חובות וקנסות. בנוסף על להוצאה לפועל, כוללת הרשות את המערכת לגביית קנסות, אגרות והוצאות.
במסגרת ההוצאה לפועל נגבים פסקי דין והחלטות בית המשפט בעניין אזרחי וכן חיובים אחרים שדינם כדין פסק דין כגון שטרות ומשכנתאות. חובות הנגבים במסגרת הוצאה לפועל כוללים חובות שבין אדם לחברו, כמו גם חובות לגופי מדינה ומוסדות. דיני ההוצאה לפועל מוסדרים בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז- 1967 ובתקנות שהותקנו מכוחו. אם קיבלתם מכתב התראה תשלום הוצאה לפועל פנו אלינו עוד היום לצורך הסדר החוב.

תשלום הוצאה לפועל

כאשר נוצרים חובות יש לנסות להגיע להסדר חוב על מנת להחזיר את החוב באופן שיספק את הצד לו חייבים ויהיה אפשרי ומקובל על החייב. במקרה בו החייב אינו משתף פעולה או שאין באפשרותו להחזיר את החוב בתנאים המקובלים על הנושה, יכול האחרון לפתוח תיק בהוצאה לפועל כנגד החייב. לאחר אזהרה ופרק זמן קצר הניתן לחייב להסדיר את חובו יכול הנושה להפעיל הליכי הוצאה לפועל כנגד החייב. בין ההליכים אותם יכול להפעיל הנושה על החייב קיימים הליכי הוצאה לפועל כהוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקולים שונים של נכסי החייב, ואף הליכים אחרים קיצוניים יותר כמאסר או כפי שהיה נהוג בעבר אף שלילת רשיון נהיגה.
תשלום הוצאה לפועל – הסדרי חובות מול הנושים רצוי לעשות בחברה המתמחה בתחום הסדרי חובות. אסור לשלם יותר מבין 30-50% מהחוב הפסוק בהוצאה לפועל. לחברתנו י.ש.ש והעומד בראשה, יואב שיינר יש את הכוח לסגור לכם את החובות מול כל נושה !!!

רוצים להתייעץ עם יואב שיינר לצורך עיכוב הליכים בהוצאה לפועל חייגו עכשיו ויואב ישמח לתת לכם שירות מקצועי.

לקבלת מידע על הליך פשיטת רגל לחצו>>

תשלום הוצאה לפועל הסדרת חובות

כיוון ומטרת ההוצאה לפועל היא הסדרת החוב, אי יכולתו של החייב להחזיר את חובו כנדרש נלקחת בחשבון. במסגרת זכויותיו של החייב הוא רשאי להגיש בקשות שונות לראש ההוצאה לפועל אשר יקלו עליו ב- תשלום חוב בהוצאה לפועל והחובות אותם הוא חייב. בין הליכי הוצאה לפועל אותן רשאי החייב לבקש, קיימים הליכים כגון: הגשת בקשה לאיחוד תיקים, הוצאת צו תשלום הוצאה לפועל, חקירת יכולת והגדרתו כחייב המוגבל באמצעים. כל ההליכים הללו נועדו לאפשר לבעל החובות להסדיר את חובותיו במסגרת יכולתו הכלכלית.

בניגוד להליכי הוצאה לפועל, יכול החייב להגיש בקשה לפשיטת רגל. בקשה כזו אינה מוגשת בהוצאה לפועל אלא אצל כונס הנכסים הרשמי ונידונה שלא בפני ראש ההוצאה לפועל אלא בפני בית המשפט.

עצות לחייבים

פתיחת תיק הוצאה לפועל והתנהלות הנושה באמצעות עורכי דין מגדילה את חובותיו של החייב כיוון שהוצאות אלו נוספות באופן אוטומטי לחוב בהוצאה לפועל. התנהלות חכמה מונעת מלכתחילה הידרדרות למצב זה. התנהלות שכזו מצריכה יכולת ניהול משא ומתן אל מול הנושים: הבנקים, חברות האשראי, חברות תקשורת ולווין או כל גורם אחר. במסגרת ניהול משא ומתן שכזה ניתן לצמצם את היקף החוב ולהגדיר פריסת תשלום להוצאה לפועל בה יוכל החייב לעמוד. התנהלות כזו היא לטובת 2 הצדדים כלומר, לטובת החייב והן לטובת הנושה כיוון שכך החייב מקטין את חובו ומונע יצירת מצב של הכתמת שמו מחד, ואילו הנושה זוכה בכספי החוב בחזרה מבלי להשקיע את הסכומים הדרושים לפתיחת תיק הוצל"פ, העומדים על אחוז מכלל החוב וכן נמנע מהוצאות משפטיות. אמנם סכומים אלו אמורים להיות מוחזרים אליו, אולם תשלום ההוצאה לפועל הראשוני עבורם הוא על ידי הנושה.

תשלום חוב בהוצאה לפועל סיכום

גם אם נפתח תיק הוצאה לפועל, ניתן לסגרו ולבטל הליכי הוצאה לפועל לאחר הגעה להסכם מסודר אל מול הנושה. התנהלות מול הליכי הוצאה לפועל עצמם מצריכים הבנה במשמעות של הבקשות השונות ומה נדרש על מנת להצליח בבקשה. לחברתנו י.ש.ש יש את הכוח ואת ההיכרות על מנת לנהל משא ומתן אל מול יחידות הגבייה השונות ואל מול כל נושה אחר, אלה המיוצגים על ידי עורכי הדין, אשר כבר זכו לראות התערבותנו.
צור קשר עכשיו עם חברת י.ש.ש לפתרון מהיר וחכם!!!
אם הגישו נגדך צו עיקול או קיבלת פנייה לתשלום הוצאה לפועל לפני עיקול ממשרד הוצאה לפועל, יש לפעול במיידית כי לזמן, תפקיד מכריע. צור קשר עכשיו עם יואב שיינר (הסדר חובות) נציגנו בטלפון 03-6880000

החוב גדול עליכם? צרו איתנו קשר

  • או מלאו פרטים ונחזור אליכם